• standaard-header

Nieuws

• Sporten in de zomer bij Samm Dongen

Start nú met het Fitheidsonderzoek bij Samm Dongen. Klik op de afbe...

• Fysio Physics bij Samm Dongen

Ik ben max, 22 jaar en ik woon in Breda. Ik ben fysiotherapeut bij Fysio Phys...

• Kilimanjaro Samm Dongen

Meer nieuws

Kilimanjaro Samm Dongen

Wat een belangstelling hebben we gehad vanuit SAMM, ongelooflijk!!! Het was zo leuk om te zien hoe jullie met z’n allen onze speciale app hebben gelezen en bemoedigende woorden hebben geschreven. Dat heeft ons nog meer aangespoord om onze uitdaging succesvol af te ronden. En dat is gelukt, maar niet vanzelf…. We hebben veel getraind bij SAMM op conditie (2x 30 minuten op de crosstrainer met interval) en op de krachttoestellen.

Daarnaast hebben we gewandeld, veel gewandeld en bij voorkeur met hoogteverschil. De laatste weken kwam daar nog een hoogtetraining bij om ons lichaam te laten wennen aan minder zuurstof. We hebben het ook gehaald door de uitstekende begeleiding van onze gidsen en het team dat daarbij hoorde. De gidsen zorgden ervoor dat we 3 uitgebreide en lekkere maaltijden per dag kregen, dat onze pubtentjes, slaapmatjes en –zakken en onze bagage in het kamp aankwamen. Het tempo werd vanaf de 1 e dag al aangegeven en dat was langzaam, heel langzaam. Ook weer om ons lichaam te laten wennen aan het hoogteverschil. Onze gidsen noemden dit “the victorypass”. De laatste klim naar de top vertrokken we om 12 uur ‘snachts en in het donker goed ingepakt tegen de kou en met een hoofdlamp op liepen we met z’n achten (we hadden 4 man begeleiding die nacht) in een zigzag-patroon omhoog. Je ziet niet waar je loopt, je ziet niet hoe ver je nog moet en waar je heen moet. Alles is één donker gat met af en toe wat lichtjes in de verte van andere klimmers. Je merkt dat iedereen op zijn eigen tempo een manier vindt om te lopen; stapje voor stapje in een cadans en ieder met zijn eigen gedachten. En dan eindelijk na 8 uur klimmen ……. Daar staat het eerste bord, Gilman’s Point, en ben je op 5685 meter hoogte. Uitrusten, foto’s maken, elkaar omhelzen en ….. door. Het tweede bord, Stella Point, staat op 5756 meter hoogte en dan hoef je nog maar 139 meter te klimmen. Je bent doodmoe, uitgeput eigenlijk, de lucht is ijl en je hebt moeite met ademen. Het tempo wordt nog lager maar de aanhouder wint en dan eindelijk, eindelijk, we zijn er! We hebben het gered, alle vier! UHURU PEAK, 5895 METER!!! Het is dan 10.15 uur. Het is prachtig weer en het uitzicht is overweldigend. We nemen de tijd voor het maken van foto’s en ook onze begeleiders genieten zichtbaar. Maar, als je boven staat moet je ook weer naar beneden en dat is nog een lastige klus. Om 14.00 uur staan we in het kamp waar we die nacht zijn vertrokken en we gaan er vanuit dat we klaar zijn voor die dag. Niets is echter minder waar: We lunchen, mogen een half uur rusten en gaan dan weer op pad naar het volgende kamp waar we de nacht gaan doorbrengen. Als we daar om 19.00 uur zijn aangekomen zijn we leeg, helemaal op en doodmoe. We hebben nog één dag te gaan voor een flinke afdaling en daar wacht ons een heerlijke lunch, feest en de uitreiking van de certificaten die we zo ontzettend verdiend hebben.

Wil je een indruk krijgen van onze tocht? Dat kan via YouTube (24 minuten).

Allemaal dank voor jullie aanmoedigingen en belangstelling vóór, tijdens en na onze challenge!

Once in a lifetime…..

Nieuws

• Sporten in de zomer bij Samm Dongen

Start nú met het Fitheidsonderzoek bij Samm Dongen. Klik op de afbe...

• Fysio Physics bij Samm Dongen

• Kilimanjaro Samm Dongen

Meer nieuws
  • "Mensen vinden het fijn als ze persoonlijke aandacht krijgen. Ik zorg ervoor dat ze wel vooruitkomen, maar niets blesseren."

Monique van Boxel (eigenares van de sportschool)
  • "Ik heb altijd wel gesport. Ik ging eerst naar een gewone sportschool, maar daar zweette ik niet."

Corrie van Leysen (71)
  • "Ik ging eerst naar een gewone sportschool, maar dat vond ik niets"

Floris Winkelman (56)
  • "Ik had nooit aan sport gedaan tot ik een hartinfarct en een aneurysma kreeg en de cardioloog me adviseerde te gaan sporten."

Harrie Leysen (73)
  • "Mijn gewicht en dus BMI zijn gedaald, mijn vetpercentage is lager en ik ben centimeters kwijt op mijn taille en benen."

Suzanne Geerts
  • "Ik raakte uiteindelijk 20 kg kwijt en kreeg bovendien een veel betere conditie. "